Blogs

Recruitment software

Recruitment technologie: hoe pak je het aan?

Hoe zit het nou met die autodealer en de rijschool? 

In een eerder artikel daagde ik leveranciers van recruitmentsoftware uit om te reageren op mijn stelling dat hun rol niet veel verder zou moeten gaan dan het leveren en onderhouden van goed werkende software. “Een autodealer is geen rijschool”, dus het adviseren over de uitvoering van het primaire proces moet je aan een specialist overlaten. 

Nou, de handschoen is opgepakt! Mijn beeldspraak sprak kennelijk tot de verbeelding, want ik heb heel wat bijgeleerd over de autowereld.

Doorgaan met het lezen van “Recruitment technologie: hoe pak je het aan?”
Oplossen van de mismatch

Het nieuwe flex – oplossen van de mismatch

Je hoeft niet helderziend te zijn om te begrijpen hoe het jaar 2020 herinnerd zal worden. Inmiddels lijkt er licht aan het eind van de tunnel. Tijd om vooruit te kijken. Naar jaren waarin bedrijven – opdrachtgevers van flexbedrijven – heel veel onderwerpen op hun strategische agenda hebben staan. En zij dus meer dan ooit behoefte hebben aan échte ondersteuning op het vlak van personeel. Wat zijn de ontwikkelingen en wat betekenen deze voor de toekomst van flex?

Doorgaan met het lezen van “Het nieuwe flex – oplossen van de mismatch”
Gebruik recruitmentsysteem

Een autodealer is geen rijschool

Laatst werd ik benaderd door een nieuwe klant. “Hans, je moet me helpen bij het kiezen van een nieuw recruitmentsysteem. Het systeem dat we nu hebben is echt kansloos!”. Toevallig betrof het een systeem dat ik kort daarvoor tot groot enthousiasme bij een andere klant had geïmplementeerd… 

Hoe kan het dat een systeem bij het ene bedrijf wel functioneert, terwijl bij een ander bedrijf de stoom al uit de oren komt bij het horen van de naam?

Doorgaan met het lezen van “Een autodealer is geen rijschool”

“Werving drie keer over de kop” – recruitment technologie in praktijk

Dit jaar zal door Corona (ook) voor de flexbranche de boeken ingaan als turbulent. Gemiddeld verliezen intermediairs een substantieel deel van hun omzet. Maar de verschillen zijn groot. Afhankelijk van de branches waarin bemiddeld wordt, leunen sommige flexbedrijven zwaar op de NOW regelingen, terwijl andere bedrijven bloeien als nooit tevoren. Meer dan ooit wordt duidelijk dat technologie je kan helpen om ook in deze tijd succesvol te zijn. Mits je het op de juiste manier aanpakt

Doorgaan met het lezen van ““Werving drie keer over de kop” – recruitment technologie in praktijk”