In de uitzendwereld is men vooral gefocussed op de kostprijs. Terwijl de prijs een veel belangrijker instrument is om succesvol te zijn als uitzendbureau. “Óf je gaat mee in de prijzenoorlog óf je vraagt een beter, houdbaar, tarief door echt meer toegevoegde waarde te bieden.”
Doorgaan met het lezen van “Wat heeft een business controller de uitzendbranche te bieden?”Blogs
Eenmalige uitkering bouw, ook voor uitzendkrachten?
Normaal gesproken hebben uitzendkrachten geen recht op een eenmalige vergoeding, omdat eenmalige vergoedingen geen onderdeel zijn van de inlenersbeloning. Bij de Bouw-cao werkt het allemaal een tikje anders. Henk Geurtsen legt uit hoe dat zit.
Doorgaan met het lezen van “Eenmalige uitkering bouw, ook voor uitzendkrachten?”Handige tools beschikbaar
Experts in Flex heeft enkele handige tools voor u beschikbaar: Kostprijsberekening 2021 en een vernieuwde en uitgebreidere versie van de ET-tool.
“Werving drie keer over de kop” – recruitment technologie in praktijk
Dit jaar zal door Corona (ook) voor de flexbranche de boeken ingaan als turbulent. Gemiddeld verliezen intermediairs een substantieel deel van hun omzet. Maar de verschillen zijn groot. Afhankelijk van de branches waarin bemiddeld wordt, leunen sommige flexbedrijven zwaar op de NOW regelingen, terwijl andere bedrijven bloeien als nooit tevoren. Meer dan ooit wordt duidelijk dat technologie je kan helpen om ook in deze tijd succesvol te zijn. Mits je het op de juiste manier aanpakt.
Doorgaan met het lezen van ““Werving drie keer over de kop” – recruitment technologie in praktijk”Uitzendvergunning herinvoeren, wat lost het op?
De discussie over herinvoering van de uitzendvergunning laait telkens weer op. “Maar daarmee los je het probleem met de ‘foute broeders’ in de uitzendbranche niet op”, zegt Henk Geurtsen. Zijn advies: kijk ook naar de inleners. “Inleners die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten vormen de voedingsbodem voor foute uitzenders.”
Doorgaan met het lezen van “Uitzendvergunning herinvoeren, wat lost het op?”7 vragen over…ICT-systemen
In het Flexmarkt magazine beantwoorden Hans Scheers en Martijn Remmelzwaal vragen over de flexbranche Lees het hele artikel
De dans om de latente doelgroep
We weten beter dan ooit van kandidaten wat ze doen
Flexmarkt september 2020
en denken. Maar hoe masseer je de schaarse profielen richting jouw bureau? Hoe spreek je ze aan en wanneer? Moderne toolings als recruitment automation en growth hacking maken het verschil.
Expert in Flex Hans Scheers werkte mee aan een interessant artikel over het vinden en bereiken van kandidaten voor schaarse profielen.
Lees het hele artikelDetacheringsbureaus en de uitzend-cao
Detacheringsbureaus en de uitzend-cao
Detacheringsbureaus voelen zich geen uitzendbureau. Ze hebben een ander businessmodel en richten zich veelal op “vaste” medewerkers. Er wordt vaak gedacht dat de “uitzendregels” niet van toepassing zijn op detacheringsbureaus, maar niets is minder waar.
Zo stelt Henk Geurtsen in zijn blog.
Doorgaan met het lezen van “Detacheringsbureaus en de uitzend-cao”Flexbedrijven laten goud door hun handen glippen!
Het gemiddelde flexbedrijf bestaat al een aantal jaren en heeft in de loop van de tijd veel kandidaten geworven. Hopelijk hebben ze die gegevens, voor zover dat mag van de AVG, bewaard. Want een database met kandidaten is goud waard. Althans, dat kan het zijn… als je er goed mee omgaat. En daar gaat het in de praktijk vaak mis. We zitten op een goudmijn, maar verzuimen om het goud op te graven!
Doorgaan met het lezen van “Flexbedrijven laten goud door hun handen glippen!”Experts in Flex lanceert FlexChecker
De afgelopen tijd heeft Experts in Flex een nieuwe dienst ontwikkeld: FlexChecker
Doorgaan met het lezen van “Experts in Flex lanceert FlexChecker”