Hans Scheers

Hans Scheers

Hans Scheers is sinds 1994 actief in de flexbranche.

Eerst heeft hij diverse leidinggevende functies bekleed bij een generieke uitzender. Vanaf 2001 heeft hij uitvoering gegeven aan de marketing en communicatie van een aantal middelgrote gespecialiseerde detacheerders. In deze brede functie heeft hij zich bezig gehouden met het neerzetten van (nieuwe) merken, het inrichten van recruitment processen en met interne en externe communicatie.

Vanaf 2018 is Hans actief als zelfstandig professional op het snijvlak van marketing, recruitment en technologie. Hij ondersteunt flexbedrijven bij het verbeteren van hun recruitment. Hij maakt hen succesvoller door verbetering van processen, systemen en het optimaal interpreteren en gebruiken van data. Zijn dienstverlening varieert van het kiezen van de best passende (recruitment) technologie tot het inrichten, implementeren en het continu blijven verbeteren van het gebruik daarvan.

Data spelen een belangrijke rol in zijn dienstverlening. Enerzijds geven ze zicht op de behoeftes in de markt en anderzijds geven ze grip op het succes van de in te zetten middelen.

Behalve zijn kennis en ervaring, brengt Hans een prettige nuchtere kijk op uw bedrijf mee. Daarmee helpt hij u om doelgericht en stap-voor-stap te blijven verbeteren. Kernwoorden: employer branding | recruitment technologie | datagebruik en -interpretatie | arbeidsmarktcommunicatie.

De expertise van Hans komt tot haar recht bij opdrachten op het gebied van:

  • Marketingadvies (merk bouwen, positionering, website, offline middelen)
  • Recruitment advies (werkgeversmerk, arbeidsmarktcommunicatie, vacaturemarketing)
  • Vertalen van data in bruikbare stuurinformatie
  • Selectie van een recruitmentsysteem
  • Inrichting, implementatie en begeleiding in optimaal gebruik van het recruitmentsysteem
  • Doorlichting van de commerciële organisatie en advies voor verbetering
  • Begeleiding van het marketing- en/of recruitment team

Contactgegevens: